سم زدایی بدن از مواد مخدر با شیر

دکتر زهرا زهره وندی
دکتر زهرا زهره وندی

دارای دکترای تخصصی روانشناسی هستند و با سالها تجربه به صورت تخصصی در مرکز رها مشاور به مشاوره و درمان اعتیاد طبق آخرین متدهای روز می‌پردازند.

بیشتر افراد به فکر سم زدایی با کمک دارو هستند. با این حال، یک قسمت اساسی از فرآیند سم زدایی، تغذیه بدن شما برای جایگزینی مواد مغذی از دست رفته است. بدن سالم، اجتناب از عود را آسان تر می کند و در بهبودی جهانی متفاوت ایجاد می کند. شیر یکی از مواد مغذی است که در زمان سم زدایی به بدن افراد کمک شایانی می کند. زیرا سم زدایی با شیر باعث می شود تا آلودگی ها و مواد مخدری که در بدن افراد وجود دارد، از بین برود. ما در ادامه مقاله سعی داریم تا خواص مصرف شیر و سم زدایی بدن با این ماده را بیان کنیم.

آیا در سم زدایی به مکمل نیاز دارید؟

سو مصرف الکل و مواد مخدر، صدمات زیادی به بدن انسان وارد می کند. بهبودی از الکل یا سو مصرف مواد مخدر یک روند تدریجی است و تغذیه یکی از مواردی است که نیاز به توجه دارد. مصرف غذا و نوشیدنی ها برای کمک به بازسازی بدن و حفظ سلامتی بسیار حیاتی است. پزشک شما ممکن است مکمل های غذایی خاصی را در طی سم زدایی و فرایندهای بهبودی تجویز یا توصیه کند. این کار باعث می شود تا به سرعت برخی از مواد مغذی از دست رفته، جایگزین شود.

حتماً به مقادیر دقیق توصیه شده پایبند باشید و اگر خودتان سم زدایی بدن از مواد مخدر را انجام می دهید، مراقب باشید. ممکن است مقدار زیادی ماده مغذی مصرف کنید و مشکلات بیشتری در بدن ایجاد کنید. به عنوان مثال: اعتیاد به الکل باعث کمبود ویتامین A می شود. اما، جایگزینی بیش از حد ویتامین A در بدن شما در واقع می تواند باعث تجمع بافت اسکار در کبد شود. به همین ترتیب، امگا 3 دارای خواص مفیدی است، اما مقدار زیاد آن می تواند منجر به رقیق شدن خون شود.

سم زدایی با شیر

همان طور که گفته شد افرادی که مواد افیونی را مصرف می کنند، دارای بدنی ضعیف هستند. این افراد در زمان سم زدایی نیاز دارند تا ماده مقوی را مصرف کنند تا بتوانند به بهترین نحو ممکن این مرحله از ترک را پشت سر بگذارند. شیر یکی از مواد مغذی است که به کمک پروتئین های درون خود، سبب از بین رفتن مواد مخدر و کمک به افراد می شود. همچنین شیر مشکلات مختلف ناشی از مصرف مواد مخدر را نیز درمان می کند. مشکلاتی همچون: یبوست، اسهال، ناتوانی هضم غذا و کاهش اشتها را بهبود می بخشد.

سم زدایی بدن از مواد مخدر با شیر

مطلب مرتبط: سم زدایی فوق سریع یک روزه بصورت بستری یا urod

فواید سم زدایی بدن از مواد مخدر با شیر

سم زدایی به کمک شیر دارای فواید و مزیت های است که شامل موارد زیر می باشد:

بهبود عملکرد گوارشی و عصبی

 سو مصرف مواد مخدر، مشکلات زیادی را در سر تا سر بدن فرد معتاد ایجاد می کند. مشکلات سیستم گوارشی و عصبی، جزء مهم ترین و اصلی ترین مشکلاتی است که مصرف مواد مخدر ایجاد می کند. افرادی که تصمیم به ترک اعتیاد گرفته اند باید با مصرف دارو ها یا مصرف مواد غذایی این مشکلات را برطرف کنند. برای برطرف کردن این مشکلات، باید یک برنامه غذایی مقوی و سرشار از پروتئین ها را دارا باشند. همان طور که گفته شد، شیر سرشار از پروتئین هاست و به این افراد کمک شایانی می کند. مصرف شیر باعث می شود تا مشکلات گوارشی و عصبی افراد به مرور زمان بهبود یابد.

کمک به ترمیم بافت ها و اندام ها

از بین رفتن اندام ها و بافت های افراد معتاد، امری طبیعی است، زیرا مواد مخدر در طولانی مدت بافت ها و اندام های این افراد را تضعیف می کند. افرادی که قصد دارند که بدنشان را از هر گونه ماده مخدر پاک کرده و مصرف این مواد را کنار بگذارند، باید مواد مغذی و مفیدی را میل نمایند. شیر یک ماده مغذی و سرشار از پروتئین است که مصرف آن برای افراد معتاد، بسیار مفید می باشد. زیرا نوشیدن شیر به ترمیم بافت ها و اندام های بدن، بهبود بخش می باشد. علاوه بر آن، مصرف شیر سم زدایی را آسان تر و سریع تر می کند.

سم زدایی بدن از مواد مخدر با شیر

بهبود بافت دهان

از بین رفتن دندان و بافت دهان، یکی از مشکلات دیگری است که مصرف مواد مخدر برای افراد ایجاد می کند. شیر دارای کلسیم و پروتئین است که این مواد باعث ترمیم و بهبود بافت دهان می شود. پس مصرف شیر را برای بهبود بافت دهان، از یاد نبرید.

بهبود مجرای تنفسی و ریه ها به کمک سم زدایی بدن از مواد مخدر با شیر

ریه های افراد معتاد، همیشه در معرض نابودی قرار می گیرند. نابود شدن ریه ها باعث می شود تا به مرور زمان تنفس افراد دچار مشکل شده و نیاز به درمان داشته باشند. بهبود مجرای تنفسی و ریه ها علاوه بر مصرف دارو، نیاز به یک رژیم غذایی مقوی دارند. افراد برای بهبود ریه ها و مجرای تنفسی خود، می توانند شیر را بخشی از رژیم غذایی خود قرار دهند. شیر برای ریه ها و مجرای تنفسی بسیار مفید می باشد و نوشیدن آن را برای افراد توصیه می کنیم.

علاوه بر شیر که در دوران سم زدایی و ترک اعتیاد به مواد افیونی مفید است، خوردن برخی نوشیدنی ها نیز حائز اهمیت است. ما در مقاله ای به طور مفصل بهترین نوشیدنی ها برای ترک اعتیاد را برای شما ارائه داده ایم. برای ترک مواد افیونی مانند: تریاک، گل، متادون، کوکائین و غیره، کمک گرفتن از افراد متخصص، این مرحله از زندگی را آسان می کند. مشاوران ما در رها مشاور نیز می توانند به افرادی که به کمک نیاز دارند، یاری رسانند. کافی است که سوالات خود را از طریق کامنت گذاشتن یا تماس گرفتن، با ما به اشتراک بگذارید. 

رها مشاور

نظرات درمان شدگان رهامشاور
5 دیدگاه
  • رسول, 30 شهریور 1400 @ 7:09 ب.ظ پاسخ

    عالی ممنون

    • تحریریه رها مشاور, 17 بهمن 1400 @ 8:05 ب.ظ پاسخ

      تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

برای دریافت مشاوره کلیک کنید!!!
تلفن گویا : 02191099132