طبیعی ترین روش های سم زدایی سریع گل | علائم+ مدت زمان سم زدایی

دکتر زهرا زهره وندی
دکتر زهرا زهره وندی

دارای دکترای تخصصی روانشناسی هستند و با سالها تجربه به صورت تخصصی در مرکز رها مشاور به مشاوره و درمان اعتیاد طبق آخرین متدهای روز می‌پردازند.

سم زدایی فرآیند پاکسازی بدن از مواد مخدر و پرهیز از مصرف آن ماده می باشد. با پرهیز از مصرف گل، بدن قادر به تخلیه THC از سیستم خود می باشد. فرایند سم زدایی گل ممکن است برای برخی ساده و برای برخی دیگر دشوار باشد. زیرا این فرایند، اغلب به میزان مصرف گل و اینکه آیا برای اهداف پزشکی این کار را انجام داده اید یا خیر بستگی دارد. رژیم غذایی سالم، نوشیدن آب و چای، ورزش کردن و غیره، از جمله روش های طبیعی سم زدایی سریع گل می باشند. ما در ادامه مقاله مدت زمان سم زدایی، علائم سم زدایی و سایر موارد مربوطه به سم زدایی گل را بررسی می کنیم.

آیا ماده مخدر گل خود را در آزمایش نشان می دهد؟

ترک گل در یکی از مراکز معتبر و با کمک روانشناس و شخص متخصص یکی از مهم ترین اقدامات هر شخص پس از تصمیم جدی برای ترک گل است. حال آیا پس از ترک گل بازهم اعتیاد به گل در آزمایش مشخص می شود؟ تا چه مدت پس از ترک گل این علائم و اعتیاد مشخص می شوند؟

باید بدانید که ماده اصلی اعتیاد آور که از گل در بدن مصرف کننده باقی می ‌ماند همان THC معروف است و در حقیقت در آزمایش اعتیاد به ماری جوانا به دنبال یافتن آثاری از این ماده در بدن شخص هستند. در هر حال اگر شخصی به تازگی ترک گل را انجام داده باشد اثر آن حتی تا 6 هفته و بیشتر هم احتمال دارد در بدن او وجود داشته باشد. اما اینکه کدام روش آزمایش اعتیاد به گل هم از شخص گرفته شود در نتایج آزمایش تاثیر دارد.

روش ‌های مختلفی برای تست اعتیاد به گل وجود دارد که شامل موارد زیر هستند:

۱) آزمایش اعتیاد به گل از طریق ادرار

تست ادرار جهت تشخیص اعتیاد به گل یکی از مرسوم ‌ترین آزمایش ها است که دقت آن به شدت اعتیاد فرد و مدت اعتیاد بستگی دارد و اگر مصرف شخص شدید باشد حتی تا 2 ماه بعد از ترک گل هم ممکن است THC ناشی از متابولیسم گل را نشان دهد. ولی برای مصرف جزئی و کوتاه مدت احتمالا چند روز بعد از ترک گل، آزمایش اعتیاد به این روش آثار مصرف را نشان نمی ‌دهد.

 

۲) آزمایش اعتیاد به گل از طریق خون

یکی دیگر از راه های تشخیص اعتیاد آزمایش خون است که نسبت به تست ادرار هزینه بیشتری دارد و زمان حاضر شدن جواب آزمایش هم بیشتر طول می کشد ولی احتمال تقلب در آن کمتر است و THC حاصل از مصرف گل تا 1 هفته بعد از  مصرف هم به این روش قابل تشخیص است.

 

۳) آزمایش از طریق مو

یکی از راه های جدید تست اعتیاد به ماریجوانا از طریق بررسی مو است که در این روش در آزمایشگاه با بررسی مو در می توانند آثار اعتیاد به گل را حتی تا چند ماه بعد از ترک گل تشخیص دهند. این روش نیاز به تجهیزات جدید دارد و هزینه آن هم بالا است.

 

4) آزمایش از طریق کیت

راه ‌های تست اعتیاد ذکر شده تا اینجا، تست‌ هایی هستند که بایستی در آزمایشگاه و به وسیله پزشک انجام و بررسی گردند ولی روش خانگی هم وجود دارد که کم هزینه ‌تر و در دسترس ‌تر است و آن نیز استفاده از کیت ‌های تشخیص اعتیاد است. کیت ‌های تست اعتیاد احتمال دارد دقت بالایی نداشته باشند و تقلب در آن احتمال بیشتری دارد ولی در هر حال قابل استناد هستند و در صورت مثبت شدن تست این کیت ها، می ‌توانید به فکر آزمایش ‌های معتبر‌ تر مثل آزمایش های ذکر شده در بالا باشید. در این روش نخست بایستی نمونه ادرار شخص در یک ظرف تمیز ریخته گردد و کیت آزمایش را به مدت زمان ۱۵ ثانیه داخل نمونه قرار دهید و بعد از آن، کیت را خارج کرده و حدود ۵ دقیقه در محلی خشک قرار دهید.

حال به سراغ کیت بروید و اگر تنها یک خط بر روی بخش c کیت ایجاد شد، حتی در صورت کمرنگ بودن خط، نتیجه تست اعتیاد شخص مثبت است و اگر دو خط بر روی بخش c و t تست ایجاد گردد نتیجه تست اعتیاد شخص منفی است. اگر خط ایجاد شده بر روی  بخش تی کمرنگ هم باشد باز هم نتیجه تست اعتیاد شخص منفی تلقی می ‌شود ولی اگر تنها خط قسمت t بر روی کیت تست ایجاد شود نتیجه تست نامعتبر می ‌باشد.

 

متاسفانه در آزمایش اعتیاد مربوط به ازدواج در اکثر موارد آثار مصرف گل مورد بررسی قرار نمی ‌گیرد و یا اینکه نادیده گرفته می ‌شود که خود این موضوع زمینه‌ ساز بسیاری از مشکلات خواهد بود اگر در شرف ازدواج هستید و همسر خود را مشکوک به مصرف گل می‌ دانید می‌ توانید از آزمایش های تخصصی اعتیاد به ماریجوانا همچون تست GC/MS یا آنتی بادی مونوکلونال استفاده نمایید که به طور مستقیم آثار مصرف گل را هدف قرار می‌ دهند. در ضمن در شرایط ازدواج جهت تشخیص اعتیاد به مصرف گل جلسات مشاوره و روانشناسی اعتیاد هم می ‌تواند بسیار کمک کنند.

 

علائم سم زدایی سریع گل

برای مصرف کنندگان سنگین و یا پزشکی، فرآیند سم زدایی ماری جوانا ممکن است علائم ناخوشایندی ایجاد کند. برخی از علائم سم زدایی این ماده افیونی عبارت است از:  

  • تحریک پذیری
  • سردرد
  • افسردگی
  • اضطراب
  • کاهش اشتها
  • بیخوابی

برای ترک سریع اعتیاد خود وارد لینک شوید . ( سم زدایی سریع اعتیاد )

روش های نادرست سم زدایی سریع گل

بیشتر روش هایی سم زدایی که تا به حال به گوشتان خورده است، اشتباه بوده و نتیجه درستی  ندارد. برخی از روش های نادرست “سریع” سم زدایی گل برای جلوگیری از مصرف آن، عبارتند از:

  • آب ذغال اخته
  • چای های سم زدایی
  • سرکه
  • سم زدایی نیاسین
  • سفید کننده (به هیچ عنوان سفید کننده را مصرف نکنید)

بیشتر روش های سریع سم زدایی که بدون تجویز پزشک باشد، توجیه علمی ندارد و نباید به آن ها اعتماد کرد. روش های سوال برانگیز و غیر قابل اعتماد را پیش فرض قرار ندهید. به یاد داشته باشید که فرایند سم زدایی یک پروسه طولانی است. هیچ ویتامین، آب، چای یا مواد شیمیایی به طور جادویی بدن را یک شب یا در مدت زمان کوتاهی سم زدایی نمی کند.

سم زدایی گل چقدر طول می کشد؟

THC می تواند در ادرار بین دو روز تا 30 روز وجود داشته باشد. ادرار، خون، مو و بزاق همگی می توانند از نظر THC آزمایش شوند، اما بیشتر آزمایشات روی ادرار انجام می شود. مدت زمان باقی ماندن گل در سیستم شما به عوامل زیادی بستگی دارد. این عوامل به طور عمده عبارتند از:

  • مقدار منظمی که گل را مصرف می کنید.
  • بدن شما چه میزان چربی دارد.
  • میزان متابولیسم شما
  • ورزش و عادات غذایی

افرادی که کمتر سیگار می کشند، بیشتر ورزش می کنند، متابولیسم بالاتری دارند. صرف نظر از معیارهای فوق، شما می توانید با خوردن غذای سالم، ورزش و نوشیدن آب فراوان در مدت زمان کمتری سم زدایی را تجربه کنید.

روش های طبیعی سم زدایی گل

بهترین گزینه برای پاک سازی کامل گل، استفاده از روش های طبیعی است که ممکن است شش هفته طول بکشد تا بدن از گل پاک شود. موثرترین و سریع ترین روش پاک کردن گل از بدن، پاکسازی طبیعی است. اگرچه ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد، اما، کاملاً کامل و موثر است. سم زدایی با متادون نیز مفید است اما روش های طبیعی بهتر می باشند.

روش های مختلفی برای سم زدایی طبیعی وجود دارد که همه آن ها ممکن است به صورت مشترک استفاده شوند. بسیاری از آن ها برای بدن لذت بخش و مفید هستند. این امر باعث می شود که افراد علاوه بر سم زدایی، عادت های مثبتی داشته باشند. موارد زیر را برای یک تجربه سم زدایی کاملاً طبیعی در نظر بگیرید.

  • مصرف گل را کنار بگذارید

این کاملاً واضح است که برای سم زدایی بدن باید نسبت به ترک گل اقدام نمایید و مصرف گل را به طور تمام متوقف کنید. روند سم زدایی تا زمانی که مصرف گل کاملاً متوقف نشده باشد، نمی تواند شروع شود.

  • برای سم زدایی سریع گل ورزش کنید

اولین و مهم ترین کار برای سم زدایی، ورزش کردن می باشد. زیرا گل، در سلول های چربی بدن ذخیره می شود. برای کسانی که چربی بیشتری دارند، سم زدایی بیشتر طول می کشد. ورزش هایی مانند تمرینات قلبی و وزنه برداری، به چربی سوزی و افزایش متابولیسم کمک می کنند. بنابراین، روند سم زدایی با ورزش کردن، سریع تر می شود.

روش های طبیعی سم زدایی گل

  • آب بنوشید

نوشیدن مقدار زیادی آب در این دوره به پاکسازی بدن کمک می کند. اما به یاد داشته باشیید که زیاده روی نکنید. زیرا، نوشیدن مقادیر زیاد، باعث تسریع در روند کار نمی شود. اما، هیدراته ماندن بدن باعث افزایش سلامتی و کمک به بدن در دفع انواع سموم می شود.

روش های طبیعی سم زدایی گل

  • برای سم زدایی سریع گل چایی بنوشید

چای هایی با مقادیر بالای آنتی اکسیدان یا چای های پاک کننده کبد را انتخاب کنید. این یک روش ساده و لذت بخش برای کمک به بدن همراه با روند سم زدایی گل است.

روش های طبیعی سم زدایی گل

در رها مشاور بخوانید: ترمیم مغز بعد از ترک گل

  • نوشیدنی های سم زدایی

نوشیدنی های تازه و پر از مواد سازنده سم زدایی مانند: لیمو، نعناع و هندوانه به راحتی به شما در این زمینه کمک می کنند. همچنین، نوشیدن شیر یکی از موادی است که به افراد در سم زدایی کمک بهینه ای می کند. ما در مقاله ای جدا گانه و مفصل درباره سم زدایی با شیر توضیح داده ایم.

  • رژیم غذایی سالم داشته باشید

پرهیز از غذاهایی که سرشار از سدیم، قند و چربی هستند، به روند پاکسازی گل کمک می کند. یک رژیم غذایی مغذی و سالم سرشار از سبزیجات، گوشت های بدون چربی و میوه ها را انتخاب کنید. بسیاری از سبزیجات متابولیسم را افزایش می دهند زیرا سرشار از آهن و سایر ویتامین های ضروری هستند.

برای کمک به روند دفع سیستم، اسفناج، کلم پیچ و سایر سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید. الیاف سالم نیز در این دوره مفید خواهند بود. بنابراین، برای تقویت بیشتر، لوبیا، حبوبات، بادام زمینی، گندم کامل غنی نشده و سایر الیاف خوب را در آن استفاده کنید. همچنین، این غذا ها در کمک به ایجاد ثبات در خلق و خو، خواب راحت و به کاهش علائم منفی احتمالی، کمک می کنند.

  • از سلامت روان خود مراقبت کنید

اگر هنگام سم زدایی از افسردگی، اضطراب یا تحریک پذیری رنج می برید، مهم است که از سلامت روان خود مراقبت کنید. این ممکن است برای افراد مختلف معنای متفاوتی داشته باشد. برای برخی، ورزش یا فعالیت هایی مانند یوگا و مدیتیشن برای کمک به تثبیت خلق و خوی ممکن است، ارزشمند باشد. برای دیگران، ممکن است به معنای اجازه دادن به زمان سم زدایی و دوری از تحریک های معمول باشد. همچنین، بهره گیری از مشاوران و متخصصان کمک کننده می باشد. به هر حال در زمان سم زدایی با خود مهربان بوده و مراقب خود باشید.

  • خود را پرورش دهید

با توجه به رفتار مهربانانه با خود، حتماً در هنگام سم زدایی، خود را پرورش دهید. روند سم زدایی در حال حاضر یک سفر بسیار پرطرفدار و سالم، همراه با بهبود رژیم و ورزش است. این تجربه را فرصتی برای مراقبت از خود در نظر بگیرید. این زمان را به عنوان یک تعطیلات در نظر بگیرید، تا حد امکان به خود اجازه دهید کمتر نگران شوید و بیشتر مراقب باشید.

زمان بیشتری را با نزدیکترین دوستان خود سپری کنید، برای پیک نیک یا گردش های سبک به پارک های مورد علاقه خود یا مراکز طبیعت بروید. کتاب بخوانید، برقصید یا یک ساز بردارید. هر کاری که شما را خوشحال می کند را انجام دهید و به خود اجازه دهید تا از آن لذت کامل را ببرید. در زمان سم زدایی حمایت شدن بسیار حائز اهمیت است که منوال این زمینه می توانید با ما تماس بگیرید. مشاوران و متخصصان رها مشاور می توانند به شما عزیزان در این زمینه کمک شایانی کنند.

  • سم زدایی گل به چه عواملی بستگی دارد؟
  • علائم سم زدایی سریع گل چیست؟
  • روش های نادرست سم زدایی سریع گل چیست؟
  • روش های سم زدایی سریع گل چیست؟
  • سم زدایی گل از بدن چقدر طول می کشد؟


برای رهایی از هرگونه اعتیاد با رها مشاور تماس بگیرید، رها مشاور راهنمایی شما برای داشتن زندگی سالم

نظرات درمان شدگان رهامشاور
20 دیدگاه
  • عرشیا, 18 بهمن 1401 @ 0:27 ق.ظ پاسخ

    عالی بود ،من با مدیتیشن میتونم راحت همون فازی که گل بهم میداد رو تا حدی تداعی کنم ، بنظرم اگه توی زمام دوری از گل ،بتونیم هر کاری رو که انجام میدیم با دقت و ارامش و در کل ارووم انجام بدیم و سرگرمی های قبلنمونو که بدون گل بهمون لذت میداد پیدا کنیم ، فرایند ترک بجای سخت بودن حتی میتونه لذت بخش و امید دهنده باشه!👾🙂🌎
    در اخر اگه خیلی سختتونه ترک کردن گل ، الکل میتونه خوب باشه ،ولی مصرف درست و به اندازش ، حتی توی سم زدایی هم خیلی کمک میکنه، البته اگر اونقد روی روانتون کنترل دارین که از چاه در نیاین و تو چاله بیفتین🌪😂🤪

    • تحریریه رها مشاور, 25 بهمن 1401 @ 10:50 ق.ظ پاسخ

      سلام دوست گرامی
      روشهای مدیریت و کنترل ذهن خیلی کمک کننده هستند که به شما فاز لذت از راه درست می دهند این حرف شما کاملا درست است ولی ولی ولی الکل را جایگزین نکنید حتی کم، چون الکل ولع و لغزش گل را افزایش می‌دهد و بدانید که تغییر اعتیاد درمان نیست.

      پایدار باشید.

  • احمد, 16 تیر 1402 @ 2:32 ب.ظ پاسخ

    من قبلا هشیش مصرف کرده بودم،ولی کلا ۲بار گل مصرف کردم،یک بار پارسال که حالم بدشد واز سره کار اومدم خونه ولی فردا صبح خوب شدم،ولی الان ۴روز پیش مصرف کردم،الان ۳بار رفتم سرم زدم اصلا خوب نمیشم چشام تار شده،از درون دارم خفه میشم نمیتونم از زیر کولربرم بیرون،۴روزه خوابیدم خونه

  • mahdi, 23 تیر 1402 @ 10:52 ق.ظ پاسخ

    من برای اولین بار۲روزپیش گل کشیدم حس خیلی بدی داشتم هنوز احساس میکنم حالم بده بنظرتون بخاطرتاثیرات گل هست؟
    لطفاجواب بدید

    • تحریریه رها مشاور, 27 تیر 1402 @ 10:37 ق.ظ پاسخ

      سلام دوست عزیز
      اثرات تی اچ سی در خیلی افراد ماندگار هست حتی تا یک ماه یا بیشتر.مایعات و آرام بخش های تجویزی پزشک استفاده کنید و دوباره تکرار نکنید.

  • علی, 5 مرداد 1402 @ 11:33 ق.ظ پاسخ

    سلام من دیشب با دوستم گل رو ریختم تو ی قلیان البته خیلی کم کشیدیم بعد از ده دقیقه حالم خیلی بد شد جوری ک بدترین شب زندگیم بود سردم میشد یه جورایی پیش بینی میکردم حتی خدمو رو تخت بیمارستان دیدم
    خلاصه تا امتحانش نکنی نمیتونم راجبش برات حرف بزنم اصلا قاطی میکردم نمی‌تونستم راجبش حرف بزنم خیلی حالم بد شده بود یه جوری که انگار هیچی یادم‌نمیومد نکشید خوب نیست

  • ناشناس, 1 شهریور 1402 @ 11:37 ق.ظ پاسخ

    من دیروز مشروب گل زدم حالم شدید بد شد بار اولمم نبوده قبلا اصلا حالم بد نمیشد ولب دیروز روب مرگ بودم رنگم گچ شده بود تنگی نفس تپش قلب شدید بیحال اصلا نمیتونستم حرف بزنم رفتم سرم زدم یکم بهتر شدم ولی باز الان خوب نشدم کامل سنگینی شدید روی قفسه سینم هس مثله تنگی نفس مخصوصا راه میرم شدید تر میشه ب غلط کردن افتادم هیچی ام میلم نمیبره ک بخورم اصلا فقط مایعات میشه ی راهنمایی کنید

    • تحریریه رها مشاور, 2 آبان 1402 @ 6:20 ب.ظ پاسخ

      سلام شما مواد ه بدی مثل ه گل را با مشروب استفاده کرده اید احتمالا ایست قلبی دارد .ممکن است یکدفعه نشوید ولی بسیار خطرناک است.تنگی نفس و تپش قلب با دارو و پزشک کم کنید .عوارض تا مدتی ماندگار است.آسیب قلب و مغز را شما نمیبینید . در هر فردی متفاوت است .برای جلوگیری از آسیب های بیشتر برای ترک اقدام کنید .با مشاوره راههایی برای لذت و خوشی های طبیعی پیدا کنید

  • امین, 13 آذر 1402 @ 2:47 ب.ظ پاسخ

    سلام وقتتون بخیر ، این حرف شما کاملا درسته. به شخصه همچین تجربه ای رو داشتم.
    بنده هم در حال ترک هستم ، مطالب سایتتون خیلی کمک کننده بودن.
    اون هزینه ای که برای تهیه گل باید صرف میکردم و میدم جای میوه ، مصرف آبم رو چند برابر کردم.
    خودم رو با ورزش و درس سرگرم میکنم.
    نکته ای خیلی مهمه این هست که از جمعی که احتمال لغزش رو داخلتون افزایش میده دوری کنید.
    مخصوصا اگر دانشجو هستید و وقت زیادی رو با دوستاتون میگذرونید.
    امیدوارم همه دوستان یکبار برای همیشه این ماده رو کنار بزارن.
    از یاد و ذکر هم خدا غافل نشید.

  • مهدی, 5 دی 1402 @ 10:36 ق.ظ پاسخ

    سلام من 2روز پیش برای اولین بار کشیدم الان خیلی حالم بده تا کی ادامه داره تغذیه ام رو سالم و طبق مطالعه انجام میدم اعم از سبزیجات و چایی آبلیمو و شیر و آب زیاد و دوش آب سرد گرفتم ورزش میکنم در فضای باز قدم زنی میکنم خوب می‌خوابم ولی هیچ بهبودی نداشتم

    • تحریریه رها مشاور, 8 دی 1402 @ 5:57 ب.ظ پاسخ

      سلام دوست عزیز
      گل عوارضه طولانی مدتی دارد.حدود ۳۰-۴۰روز در ادرار وخون مثبت است و تا مدتها و ماه ها عوارض میماند .چون اثره مغزی زیاد دارد.به رژیم و مایعات ادامه دهید از روانپزشک در صورت ه ماندنه عوارض کمک بگیرید
      برای دریافت مشاوره بهتر با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 7 =

برای دریافت مشاوره کلیک کنید!!!
تلفن گویا : 02191099132