آزمایش اعتیاد ازدواج چگونه و شامل چه مواردی است؟

دکتر زهرا زهره وندی
دکتر زهرا زهره وندی

دارای دکترای تخصصی روانشناسی هستند و با سالها تجربه به صورت تخصصی در مرکز رها مشاور به مشاوره و درمان اعتیاد طبق آخرین متدهای روز می‌پردازند.

آزمایش اعتیاد ازدواج شامل تست تریاک است. متادون نیز در تست اعتیاد ازدواج بررسی می شود. ازمایش اعتیاد ازدواج شامل تست ماری جوانا (گل) و حشیش نیست. همیشه پیشگیری بهتر از درمان بوده است! اطلاع از وضعیت سلامتی هر یک از زوجین قبل از ازدواج امری بسیار مهم است. بنابراین، برای اینکه زوج ها زندگی خود را آغاز کنند، بهتر است قبل از ازدواج، تعدادی بررسی پزشکی انجام دهند. یکی از این بررسی‌ها، تست اعتیاد است. متأسفانه بسیاری از افرادی که معتاد هستند از گفتن اینکه به دام اعتیاد گرفته شده اند، سرباز می زنند. بنابراین، یکی از بهترین راه‌ها برای تشخیص این موضوع، انجام آزمایشات لازم است. ولی شاید از خودتان پرسیده باشید این چکاپ شامل چه مواردی است؟ با رها مشاور همراه باشید تا شما را بیشتر با آن آشنا کنیم.

آزمایش اعتیاد ازدواج شامل چیست؟

اول از همه آنکه زمانیکه شما می خواهید آزمایش اعتیاد قبل از ازدواج را انجام دهید، باید حتماً ناشتا باشید. در آزمایش اعتیاد ازدواج، از شخص تست اعتیاد به تریاک به صورت نمونه گیری از ادرار گرفته می شود. در تست اعتیاد ازدواج، متادون نیز ارزیابی می شود که در بخش بعد توضیحات بیشتری راجع به آن ارائه شده است.

آزمایش اعتیاد ازدواج شامل چیست؟

 

معمولاً در مکان‌هایی که افراد می‌خواهند تست اعتیاد برای ازدواج انجام دهند، دارای دوربین مدار بسته وجود دارد. این کار برای پیشگیری از تقلب کردن افراد می باشد.

همچنین برای انجام این تست به صورت صحیح، اگر شما از قرص های کدئین، مسکن و یا حتی ویتامین ب کمپلکس استفاده می کنید، باید  یک هفته قبل از انجام از مصرف آن ها خود داری کنید.

آزمایش اعتیاد ازدواج شامل این موارد نیست!

متأسفانه ازمایش اعتیاد ازدواج شامل تست ماری جوانا (گل) و حشیش نیست. این مسئله مشکلات زیادی را در آینده به وجود می آورد. اما می توانید از کیت‌های تشخیص اعتیاد به حشیش استفاده کنید. همچنین با استفاده از آن‌ها می‌توان اعتیاد به ماده مخدر گل را نیز تشخیص داد. استفاده از این کیت ها به راحتی و در خانه امکان پذیر است. به این ترتیب که:

ادرار فرد مورد نظر را در ظرفی تمیز جمع آوری کنید؛ عمق ادرار یک سانتی متر باشد.

ظرف ادرار را در اتاق قرار دهید و صبر کنید تا دمای ادرار به دمای اتاق برسد.

در کیت های تست، نوارهای تست وجود دارد. نوار تست را هم در اتاق قرار دهید تا به دمای اتاق برسد.

نوار تست را به صورت عمودی و تا خطی که مشخص شده، در ظرف ادرار قرار دهید. سپس نوار تست را خارج کرده و آن را بر روی سطحی به صورت افقی قرار دهید. سطحی که نوار را بر روی آن قرار می‌دهید، نباید جذب کننده ادرار باشد. حالا صبر کنید تا خطوط رنگی بر روی نوار آشکار شود.

اگر خطی بر روی نوار تست ایجاد نشد، تست نا معتبر است.

اگر فقط در ناحیه C نوارِ تست، یک خط رنگی ایجاد شود، فرد معتاد است. اگر این خط رنگی در ناحیه C و T ایجاد شود، فرد معتاد نیست. اگر خطوط رنگی کمرنگ باشد نیز جواب آزمایش منفی است.

 

آزمایش اعتیاد ازدواج شامل چه مواردی نیست؟

 

 متادون در تست اعتیاد ازدواج

شاید این سؤال پیش آید که آزمایش اعتیاد ازدواج شامل چیست؟ یکی از مواردی که در تست اعتیاد ازدواج بررسی می شود، متادون است. آزمایش متادون نه تنها برای ازدواج، بلکه در برخی استخدام ها نیز انجام می شود. خوب است بدانید که یکی از‌ عمده‌ترین تفاوت‌های این ماده با دیگر مواد مخدر، مدت اثر آن در بدن است. اثر یک دوز متادون، حدود ۲۴ تا ۴۸ ساعت در بدن می ماند. در حالی که اثر مواد مخدری مانند هروئین، تنها ۲ تا ۳ ساعت است.

نتیجه آزمایش متادون در تست اعتیاد ازدواج و دیگر تست‌ها، به شرایط مختلفی بستگی دارد. اگر شخص قبل از انجام آزمایش، مصرف متادون را قطع کند، جواب چکاپ به طور کامل منفی اعلام می‌شود. اگر افراد بدون دستور پزشک، متادون را با مخدرهای دیگر مصرف کنند، نتیجه مثبت خواهد شد. اگر شخصی با دستور پزشک و با یک دوز محدود، متادون مصرف کند، نتیجه آزمایش مثبت می شود. بنابراین، نمی توان گفت که این تست‌ها به طور قطع دارای جواب صحیح هستند. به طور کلی، روش ‌های گوناگونی برای تشخیص اعتیاد به این ماده وجود دارد که در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  • آزمایش ادرار
  • نوار تست سریع متادون
  • تست با بزاق
  • تست با مو
  • تست تعریق

 متادون در تست اعتیاد ازدواج

 

هدف از انجام تست اعتیاد پیش از ازدواج

یکی از دغدغه های فکری زوجین قبل از ازدواج، آزمایش اعتیاد قبل از ازدواج است. متأسفانه امروزه با مشاهده جواب آزمایش های اعتیاد، شاهد آن هستیم که آمار افراد مبتلا به اعتیاد، بسیار بیشتر از قبل شده است. اعتیاد می تواند زمینه ای برای درگیر شدن در مشکلات دیگر شود. بنابراین، نباید از کنار آن براحتی گذشت. خوشبختانه یکی از قانون هایی که تصویب شده است، آزمایش تست اعتیاد ازدواج است. در واقع یکی از نیازهایی که باید برای انعقاد قرارداد عقد باشد، آزمایش اعتیاد پیش از ازدواج است.

مطلب پیشنهادی:ترک شیره به چه صورت است و چند روز  طول میکشد؟

آزمایش های ترک و بررسی وضعیت تست اعتیاد، می تواند نوع ماده مصرفی و ترشحات آن را در بدن نشان دهد.

آزمایش تست اعتیاد ازدواج، باید همانند دیگر چکاپ های قبل از ازدواج انجام گیرد. در واقع شما نباید به این نوع آزمایش به عنوان مچ گیری، آشکار کردن دروغ و … نگاه کنید. بلکه هدف از آن، جلوگیری از پیامدهای ناگوار در زندگی مشترک آینده است.

هدف از انجام آزمایش اعتیاد پیش از ازدواج چیست؟

 

آیا منفی بودن تست اعتیاد ازدواج همواره صحیح است؟

به هیچ عنوان نمی‌توان گفت که منفی بودن تست اعتیاد ازدواج، دلیلی بر عدم اعتیاد است. چرا که متأسفانه راه‌ها و روش های متعددی وجود دارد که افراد بتوانند کاری کنند که جواب تست اعتیاد ازدواج آن ها منفی اعلام گردد.

شاید یکی از دلایلی که برخی از خانواده‌ها، پیش از ازدواج تحقیقات لازم را انجام نمی دهند، تکیه و اعتماد بر جواب آزمایش های قبل از ازدواج است. برخی خانواده ها گمان می‌کنند در صورتیکه جواب آزمایش منفی باشد، به طور قطع فرد سالم است. اما باید بدانید که گاهی اوقات این جواب‌ها می تواند کاذب باشد.

 

نتیجه گیری

نتیجه چکاپ اعتیاد ازدواج، ممکن است که مثبت اعلام شود، اما مثبت بودن آن مبنی بر معتاد بودن حتمی فرد نیست. چرا که ممکن است فرد داروهای مجاز و غیر مخدری را استفاده کرده باشد. عکس این قضیه نیز وجود دارد. گاهی شاهد آن هستیم که آزمایش تست اعتیاد ازدواج منفی اعلام می شود، در حالیکه فرد از قبل معتاد بوده است. بنابراین باید قبل از ازدواج تمرکز زیادی بر شناختن فرد مورد نظر داشته باشید. اگر داروی خاصی مصرف می کنید، قبل از اقدام برای آزمایش اعتیاد، با پزشک خود مشورت کنید. آگاهی از مراحل و مدارک لازم برای آزمایش ازدواج نیز مفید است.

 

تماس با رهامشاور

نظرات درمان شدگان رهامشاور
195 دیدگاه
  • وحید, 26 اسفند 1400 @ 2:27 ق.ظ پاسخ

    سلام.من چندساله ترامادول مصرف میکردم.از ۲روز پیش واسه ترک کردنش ب۲ استفاده میکنم.فرداهم آزمایش ازدواج دارم.فردا جواب آزمایش منفی میشه یا مثبت؟شما تو جواب هایی ک به دوستان گفتید ب۲در آزمایش ازدواج معلوم نمیشه.این درست.ولی من ۳روز پیش ترامادول خوردم و از شبش شروع کردم ب۲مصرف کردن.آزمایش بازم منفی میشه با این شرایط؟

    • تحریریه رها مشاور, 27 فروردین 1401 @ 11:56 ق.ظ پاسخ

      سلام ترامادول در آزمایش ازدواج نشان می‌دهد و نمی‌توان با ب ۲ به تنهایی آن را پوشاند.

  • سعادت, 4 فروردین 1401 @ 8:56 ب.ظ پاسخ

    با سلام
    بنده تست عدم اعتیاد ازدواج داشتم
    مورفین مثبت شده برام

    سوال اول اینکه بعد از مثبت شدن باید چکار کرد؟
    سوال دوم اینکه مجددا میتوان تست را تکرار کرد ؟

    ممنون از لطفتون

    • تحریریه رها مشاور, 27 فروردین 1401 @ 12:00 ب.ظ پاسخ

      سلام برای ترک مصرف مخدر اقدامات علمی و پزشکی لازم است فقط ترک ماده مهم نیست باید رفتارهای پرخطر و اعتیادی و سبک زندگی سالم جایگزین شود و بعد از مدتی مبادرت به ازدواج و آزمايش های لازم کنید.

  • اسد, 12 فروردین 1401 @ 4:06 ق.ظ پاسخ

    سلام،من یهفته پیش گل مصرف کردم تادیروزم حشیش میکشیدم ۱۰روز دیگه ازمایش براازدواج دارم لطفا راهنمایی کنین تاکی توادرارنشون میده و چیکارکنم منفی بشم،ممنون

    • تحریریه رها مشاور, 27 فروردین 1401 @ 12:02 ب.ظ پاسخ

      سلام آزمایش اعتیاد نشان می‌دهد
      منفی شدن آن به عوامل جسمی و تصفیه کلیوی شما بستگی دارد.

  • س, 13 فروردین 1401 @ 0:08 ق.ظ پاسخ

    آیا سال جدید مصرف گل در آزمایش مشخص می‌شود؟

    • تحریریه رها مشاور, 30 فروردین 1401 @ 5:21 ب.ظ پاسخ

      سلام دوست عزیز
      در دستورالعمل مراکز سنجش هست ولی باید از خود مرکز سوال کنید هنوز بیشتر مراکز ۳ گانه میگیرند.

  • اسد, 16 فروردین 1401 @ 10:23 ب.ظ پاسخ

    سلام،من ۱۵روزپیش گل مصرف کردم یبار،تاده روز پیش حشیش مصرف کردم پنج روز دیگه ازمایش ازدواج دارم لطفاراهنمایی کنین تاچندروز بگذره منفی میشم

    • تحریریه رها مشاور, 30 فروردین 1401 @ 5:23 ب.ظ پاسخ

      سلام دوست عزیز
      حشیش و گل تا یک ماه هم مثبت نشان می‌دهد اگر ۳ گانه بگیرند سنجش نمیشود ولی اگر ۵ گانه بگیرند سنجش می‌شود
      از سم زدایی هم برای پاکسازی میتوانید استفاده کنید.

  • yhysh, 25 فروردین 1401 @ 3:25 ب.ظ پاسخ

    سلام ترو خدا من عمل پا اشتم درد های داشتم نصف قرص متادون مصرف کردم هفته اینده ازمایش دارم نشون داده میشود تست ادار هست چند روز استفاده نکنم نشون داده نمیشود
    تورو خدا جواب بدید

    • تحریریه رها مشاور, 30 فروردین 1401 @ 5:31 ب.ظ پاسخ

      سلام متادون را در ازدواج نمی‌سنجند هنوز بیشتر جاها ۳ گانه می‌گیرند اگر ۵ گانه باشد میسنجند که در این صورت باید از آن مرکز سوال کنید
      متادون تا یک ماه هم طول می‌کشد تا منفی شود.

  • حسین, 13 تیر 1401 @ 3:17 ب.ظ پاسخ

    سلام خوردن یک عدد قرص استامینوفن کدئین تا چند روز بر تست عدم اعتیاد ازدواج تاثیر میذاره؟

  • amir.12, 19 تیر 1401 @ 1:30 ق.ظ پاسخ

    سلام من تروخدا تو کرمانشاه روز سه شنبه یا چهارشنبه ازمایش اعتیاد ازدواج دارم یکساله بی ۲ میخورم مثبت میکنه یا نه ترو به حق قران جواب بدید

  • محسن, 28 تیر 1401 @ 2:23 ب.ظ پاسخ

    سلام چطور بفهمیم تستی که از ما میگیرن پنج گانه هستش یا سه گانه؟
    و اگه ما بخوایم از طرفمون تست پنج گانه بگیرن باید از چه طریقی اقدام کنیم؟
    آیا از طریق همون دفتر ثبت ازدواج اقدام میشه یا باید بریم آزمایشگاه و اونجا بگیم که تست پنج گانه بگیرن؟
    و لطفا بفرمایید آیا در تست پنج گانه ب۲ نشان داده میشود؟

  • بنده خدا, 20 آبان 1401 @ 2:31 ق.ظ پاسخ

    سلام
    اگر دو بار در ماه برای اولین بار شیره کشیده باشه تا چند روز تو آزمایش نشان داده میشه؟

    • تحریریه رها مشاور, 10 آذر 1401 @ 2:41 ب.ظ پاسخ

      سلام دوست عزیز
      مصرف شیره که مرفین زیادتری از تریاک دارد بیشتر مثبت می‌ماند و معمولا مثبت ماندن به دفع کلیوی و کبدی بدن نیز بستگی دارد بدون سم زدایی تا ۲ هفته بدون مصرف مثبت هست.
      ۷۲ ساعت منفی شدن برای مصرف کنندگان دائمی نیست.

  • Amir, 27 آبان 1401 @ 8:24 ب.ظ پاسخ

    ببخشید یه سوال داشتم
    برای تست اعتیاد ازدواج ایا خانواده همسر میتونن برای سیگار هم درخواست بدن؟

    • تحریریه رها مشاور, 10 آذر 1401 @ 2:06 ب.ظ پاسخ

      سلام بله

  • عباس نوری, 6 بهمن 1401 @ 8:53 ب.ظ پاسخ

    باسلام خواستم بدونم خوردن کاربن چه تاثیری رو جواب آزمایش داره؟‌ایا منفی میشه ؟

    • تحریریه رها مشاور, 23 بهمن 1401 @ 11:11 ق.ظ پاسخ

      سلام دوست عزیز
      کاربن برای از بین رفتن حالات شیشه هست و آزمایش را منفی نمی‌کند.

  • امیرررر, 9 بهمن 1401 @ 1:41 ق.ظ پاسخ

    سلاممم داداش ترو خدا جواب بده ….. لطفا

    آیا حشیشو امسال تو آزمایش اعتیاد ازدواج نشون میده یا نهههه خیلی واجبه داداش

    • تحریریه رها مشاور, 23 بهمن 1401 @ 11:06 ق.ظ پاسخ

      سلام آزمایش اعتیاد
      ۵ گانه شامل
      مرفین،گل، آمفتامین، ترامادول، متادون است و آزمایش 3 گانه نمی گیرند.

  • دکتر سعید اصغری, 9 بهمن 1401 @ 10:34 ق.ظ پاسخ

    دوستان لطفا توجه کنید آزمایش ازدواج و استخدامی اصلا متادون ترامادول گل و سیگاری الکل نیست فقط مرفین شیشه و آم فتامین و مفتامین که اینا هم مشتقات شیشه هستش پس ترامادول و متادون به هیچ وجح تست مثبت نمیکنه حتی رو برگه ازدواج هم نوشته تست اینا گرفته شود بعدش هم ب ۲ ترک اعتیاد خطریه ولی ترامادول متادون خیالت راحت باشه اگه هم مرفین استفاده کردی ۵ روز پاک میشه گل سیگاری هم تو تست نیست اگه هم شک دارید اون تست بخرید از لوازم پزشکی ها و با ادرارتون چک کنید اگه هم پاک بدنتون تفننی استفاده میکنید ۳ روزپاک میشه قرص ویتامین ب ۱ و ب ۲ بخورید سریع دفع میشه با آب فراوان موفق باشید عزیزانم نگران هیچی نباشید خیلی ها بودن روغن گنجد میخوردن فقط و غذاهای پختنی فقط ولی زیر دستم از کرونا فوت کردن زندگی ارزش هیچی نداره هر جور خوش هستین زندگی کنید موفق باشید

    • تحریریه رها مشاور, 23 بهمن 1401 @ 11:22 ق.ظ پاسخ

      سلام
      شما اطلاع ندارید و فقط از روی بی اطلاعی کامنت می‌دهید.
      آزمایش های استخدامی همه را می‌سنجد و برای ازدواج ابتدا ۳ گانه بود اما از ابتدای امسال در خیلی مراکز ۵ گانه را آغاز کرده اند که گل و متادون را هم می‌سنجند، شما تبلیغ اعتیاد می‌کنید. مصرف شیره و تریاک هم از کرونا جلوگیری نکرد و کرونا کار خودش را انجام داد و تنها افراد با ایمنی درست نجات پیدا کردند.
      زندگی ارزشمند است و می‌شود صبح که از خواب بلند شد بدون مواد هم شاد بود. شرایط بد در همه کشورها وجود دارد ولی مهارت‌های زندگی درست در همه جا نیست.اگر می‌خواهید ازدواج کنید چرا آزمایش دستکاری شود؟؟…؟؟؟؟
      لطفا زندگی یک نفر دیگر را تخریب نکنید.حال خوب و شادی راه‌های بدونه مواد هم دارد.

  • سروش, 27 اردیبهشت 1402 @ 12:06 ب.ظ پاسخ

    سلام وقت بخیر
    میخواستم بدونم مصرف قرص b2 در آزمایش اعتیاد برای عقد مشخص میشه یا خیر
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • تحریریه رها مشاور, 14 مرداد 1402 @ 3:21 ب.ظ پاسخ

      سلام خیر نشان نمی دهد.

  • گمنام, 26 خرداد 1402 @ 4:23 ب.ظ پاسخ

    سلام خسته نباشید
    الان درواقع برای ازمایش ازدواج .
    تست سه گانه .چندروز طول میکشد‍؟
    و پنج گانه چند روز طول می کشد؟
    برای ازدواج دو نوع ازمایش میگیرند، یکی (سه گانه) و یکی هم (پنج گانه) درسته؟؟

    • تحریریه رها مشاور, 26 تیر 1402 @ 7:20 ب.ظ پاسخ

      سلام برای ازدواج دستورالعمل هست که تست 5 گانه گرفته شود که شامل مرفین،آمفتامین،متادون تی اچ سی برای گل و ترامادول است ولی بیشتر مراکز هنوز تست ادراری سه گانه آمفتامین مرفین و ترامادول را می گیرند.

  • خاک بر سر, 29 خرداد 1402 @ 11:20 ق.ظ پاسخ

    تروخدا سریع جواب بدین ایا ب۲ ازماش استخدام را مثبت مکنه دوساله مصرف دارم

    • تحریریه رها مشاور, 26 تیر 1402 @ 8:02 ب.ظ پاسخ

      سلام ب2 در مقادیر کم مشکل در آزمایش ندارد. در مقادیر زیاد در تست مرفین مثبتی می دهد.

  • معرفت, 26 تیر 1402 @ 2:17 ب.ظ پاسخ

    دوستان من دیروز آزمایش ازدواج دادم امروز جواب رو گرفتم.
    سه تا تست میگیرن.مورفین.شیشه.امیفتامین.قرص متادون و ترامادول گرفته نمیشود.
    سایتهای ترک اعتیاد بخاطر این میزنند گرفته میشه که برید سمتشون درآمد زایی کنن ازتون
    من الله توفیق

  • اسماعیل, 19 آبان 1402 @ 12:58 ب.ظ پاسخ

    سلام
    تست ادرار opium متادون راهم نشان میدهد؟

    • تحریریه رها مشاور, 8 دی 1402 @ 6:05 ب.ظ پاسخ

      سلام خیر
      اپیوم برای تریاک و مشتقات هست

  • مصطفی, 13 آذر 1402 @ 3:35 ب.ظ پاسخ

    من سه ساله روزی ۲ تا ب ۲ مصرف میکنم ایا در جواب ازمایش ازدواج نشون میده؟

    • تحریریه رها مشاور, 8 دی 1402 @ 6:03 ب.ظ پاسخ

      سلام در آزمایش ازدواج ب۲ رو نمیسنجند ولی چون شبه مخدر است در مقادیر بالا تست مورفین را مثبت میکند.در مقادیر کم نه

  • مصی, 13 آذر 1402 @ 3:36 ب.ظ پاسخ

    ایه منی که ۲ تا ب ۲ مصرف میکنم در ازمایش ازدواج نشون میده؟

    • تحریریه رها مشاور, 8 دی 1402 @ 6:02 ب.ظ پاسخ

      سلام در آزمایش ازدواج ب۲ رو نمیسنجند ولی چون شبه مخدر است در مقادیر بالا تست مورفین را مثبت میکند.در مقادیر کم نه

  • حسین علی, 17 آذر 1402 @ 4:06 ب.ظ پاسخ

    من ۱۰ روز از اخرین بار که گل کشیدم میگذره
    باره قبلشم دوهفته قبل ترش بود
    ایا در ازمایش قبل از ازدواج مشخص میشه؟

    • تحریریه رها مشاور, 8 دی 1402 @ 6:01 ب.ظ پاسخ

      سلام
      در آزمایش ازدواج ۳گانه میگیرند و گل سنجش نمیشود.

  • مجتبی, 3 دی 1402 @ 6:14 ق.ظ پاسخ

    با سلام
    من دیروز ازمایش استخدامی سه گانه دادم زنگ زدن گفتن مثبت شده ولی نمیدونم متامفتامین یا مورفین کدومش. قبلا شیشه و هرویین مصرف مییکردم الان چند ماهیه بخاطر مشغله کاری قرص متادون 40 میخورم.شنبه ظهر ازمایش دادم اخرین مصرف شیشه 3شنبه قبلی و اخرین مصرف هرویین 4شنبه قبلی.این دو سه روزم ب2 خوردم.ولی ب دلیل درد و بی خوابی متادونم خوردم باز.البته اموکسیسیلین و استامینوفن کدیین هم 5شنبه خوردم بخاطر دندون درد.میخاستم بدونم بنظرتون کدوم ماده مثبت شده تو ازمایش چوون گفتن یکیش مثبته 48ساعت هیچ دارویی نخور بیا برای ازمایش تی سی ال تا مشخص بشه ببخشید طولانی شد ممنون میشم کمکم کنید و جواب بدید.تشکر

    • تحریریه رها مشاور, 8 دی 1402 @ 5:58 ب.ظ پاسخ

      سلام
      ۳گانه مورفین و امفتامین و مت آمفتامین هست .کدیین در آزمایش تداخل ایجاد میکند.متادون برای ۳گانه نشان نمیدهد.یک هفته بگزرد و دوباره تکرار کنید .به متادون ربطی ندارد.
      برای مشاوره بیشتر با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

برای دریافت مشاوره کلیک کنید!!!
تلفن گویا : 02191099132