روش های از بین بردن اثر نعشگی

دکتر زهرا زهره وندی
دکتر زهرا زهره وندی

دارای دکترای تخصصی روانشناسی هستند و با سالها تجربه به صورت تخصصی در مرکز رها مشاور به مشاوره و درمان اعتیاد طبق آخرین متدهای روز می‌پردازند.

در جامعه امروزی مواد مخدر گوناگونی وجود دارد که هر کدام اثر و عوارض متفاوتی نسبت به دیگری دارد. افرادی که این مواد را مصرف می کنند بنا به دلایل مختلف، می خواهند تا اثر نعشگی ناشی از مصرف را از بین ببرند. افرادی که مواد مخدر را مصرف می کنند در ابتدا سعی دارند تا با کمک برخی روش های در از بین بردن اثر نعشگی تلاش کنند. مصرف آب لیمو، هندوانه، سیر، منیزیم و غیره به آن ها کمک می کنند. در ادامه مقاله به علائم نعشگی در مواد مخدر متفاوت و روش های از بین بردن نعشگی به طور مفصل توضیح خواهیم داد.

نعشگی چیست؟

افرادی که مواد مخدر همانند: تریاک، متادون، شیشه، گل و یا غیره را مصرف می کنند، معمولا حالت سرخوشی یا نعشگی را تجربه می کنند. نعشگی یا سرخوشی حالتی است که افراد اگر بیش از حد معمول مصرف مواد خود آن مواد را مصرف کنند تجربه می کنند.

به طور مثال: اگر روزانه سه میلی گرم مواد مصرف کنند و یک روز 10 میلی گرم مصرف کنند، دچار نعشگی می شوند. این نعشگی در ابتدا خوشایند است اما به مرور زمان فرد در این زمان کار هایی را انجام می دهد که هم دیگران  هم خودش آزار می بینند. پس افراد در صدد هستند تا این نعشگی نشی از مصرف مواد مخدر را از بین ببرند.


برای دریافت مشاوره درباره ترک سریع اعتیاد میتوانید

علائم نعشگی تریاک

در صورتی که افراد از ماده مخدر تریاک(Opium) استفاده کنند و این استفاده بیش از حد معمول باشد، دچار نعشگی می شوند. این نعشگی علائمی را دارا می باشد که شامل موارد زیر می باشند:

  • حرف زدن بیش از حد
  • داشتن حالت سر خوشی و شادی کاذب
  • داشتن احساس خواب آلودگی
  • خارش در صورت و بازو ها
  • قرمز شدن سفیدی چشم ها
  • حالت تهوع و استفراغ
  • داشتن حس بی خیالی

نحوه از بین بردن اثر نعشگی تریاک

حال که با علائم نعشگی تریاک آشنا شدید، ممکن است سوال کنید که چگونه باید این علائم را از بین برد؟ در ادامه چند روش برای از بین بردن نعشگی تریاک را بیان خواهیم کرد.

آب لیمو

آب لیمو یکی از موادی است که با میل کردن آن می توان اثر نعشگی تریاک را از بین برد. نعشگی، طبع گرمی دارد، پس افرادی که از این ماده مخدر استفاده می کنند، با خوردن آب لیمو نعشگی ناشی از مصرف را از بین می برد.

نحوه از بین بردن اثر نعشگی تریاک

چای و نبات

چای و نبات در طب سنتی یکی از مواردی است که افراد بعد از نعشگی ناشی از تریاک آن را مصرف می کنند. زیرا تریاک طبع سردی دارد و مصرف چای و نبات تاثیر بسزایی در از بین بردن نعشگی این ماده مخدر دارد.

از بین بردن اثر نعشگی تریاک با هنداونه

هندوانه یکی از موادی است دارای طبع سردی است. افرادی که شیره تریاک را مصرف می کنند، می دانند که شیره تریاک طبع گرمی دارد. پس برای از بین بردن نعشگی ناشی از آن باید یک ماده ای که طبع سردی دارد را مصرف نمایند. هندوانه یکی از مواد موثر در از بین بردن اثر نعشگی ناشی از شیره تریاک می باشد. برای ترک شیره تریاک با بهترین روش در منزل کلیک کنید.

نحوه از بین بردن اثر نعشگی تریاک

علائم نعشگی متادون

افرادی که مواد مخدر را مصرف می کنند فارق از این که چه نوع ماده مخدری است همگی، در صورت مصرف بیش از حد نعشگی را تجربه می کنند. متادون(Methadone) نیز یکی از مواد افیونی است که با مصرف بیش از حد نعشگی به سراغ افراد می آید. این نعشگی ناشی از مصرف متادون علائمی دارد که عبارتند از:

  • ایجاد حالت آرام بخشی و بی توجهی به همه چیز
  • کاهش فشار خون
  • ضعیف شدن ماهیچه ها
  • حساسیت به نور
  • کوچک شدن مردمک چشم ها
  • تغییر رنگ ناخن ها و نوک انگشتان
  • سرگیجه
  • حالت تهوع و استفراغ

از بین بردن اثر نعشگی متادون

متادون نسبت به سایر مواد افیونی اثر کمتری دارد و کمتر در بدن افراد باقی می ماند. اما برای همین مدت کوتاه نیست باید سعی کرد که اثر نعشگی را از بین برد و متادون را ترک کرد. برای از بین بردن نعشگی ناشی از مصرف، مکمل های ویتامین B  و منیزیم مفید می باشند.

همچنین، مصرف شیر، ماهی، پسته و سیر و غیره نیز که دارای ویتامین B  هستند، می توانند مفید واقع شوند. شکلات تلخ، اسفناج و موز و غیره نیز دارای منیزیم هستند که در کاهش اثرات نعشگی به افراد کمک کننده می باشند. برای دانستن بهترین روش ترک اعتیاد به متادون در منزل کافی است کلیک کنید تا از روش های رایگان و سریع ترک در منزل، اگاه شوید.

از بین بردن اثر نعشگی متادون

علائم نعشگی شیشه یا مت آمفتامین

مصرف شیشه یا مت آمفتامین (Methamphetamine) بسیار خطرناک می باشد. زیرا این ماده در مغز و اعصاب افراد تاثیر زیادی می گذارد و بر روی سیستم عصبی تاثیر مستقیی می گذارد. این ماده بسیار اعتیاد آور است و ترک آن دشوار است به همین دلیل برخی از افراد که درگیر مصرف این ماده شده اند، به خود می گویند نمی توانند آن را ترک کنند. اما ما در مقاله ای جداکانه در رابطه با راه های ترک شیشه با ب 2  به طور مفصل توضیح داده ایم. حال به علائم نعشگی ناشی از مصرف این ماده مخدر می پردازیم.

  • بی خوابی
  • بی اشتهایی
  • مشکلات خلقی و بد بینی
  • توهمات شنوایی و بینایی
  • سرخوشی بیش از حد
  • داشتن احساس سوزش در پوست

از بین اثر نعشگی شیشه یا مت آمفتامین

همان طور که گفته شد شیشه یک ماده مخدر بسیار خطرناک است و افراد در صورت مصرف طولانی مدت و نعشگی ناشی از این ماده به دنبال روش های ترک و یا از بین بردن این نعشگی هستند.

بهترین راهکار برای از بین بردن نعشگی و یا ترک شیشه، کمک گرفتن از مشاوران می باشد. مشاوران ما در رها مشاور به صورت حضوری و آنلاین می توانند به شما عزیزان کمک کنند. مصرف سیر، مصرف قرص جوشان منیزیم و قرص ویتامین B6 برای از بین بردن انعشگی ناشی از مصرف شیشه بسیار مفید و کمک کننده می باشند.

نظرات درمان شدگان رهامشاور

69 دیدگاه

  • Ali, 5 مهر 1400 @ 11:18 ق.ظ پاسخ

    با عرض سلام درمتن بالا نوشته بودید که متادون نسبت به سایر مواد افیونی اثر کمتری دارد وکمتر در بدن می ماند با توجه به سایر سایت های علمی مطلب بالا دقیقا بر عکس است متادون آرام تر از موادی مانند تریاک سایر مواد مخدر دیگر جذب می‌شود وعلائم نعشگی دیر تر وارامتر ظاهر می‌شود ودیر تر از بدن خارج می‌شود تریاک ۶ تا ۸ ساعت وهروئین ۲ ساعت ولی متادون بعد از مصرف سومین دوز تا ۲۴ ساعت در بدن باقی میماند تریاک وهروئین بسرعت فرد را دچار سرخوشی می‌کند و بعد بسرعت
    فرد رادچار خماری می‌کند ولی متادون اگر حتی چند ساعت از زمان مصرفش دیر شود فرد را دچار خماری و اذیت نمی‌کند بر عکس دیگر مواد مخدر که اگر از زمان مصرفش دیر شود فرد را دچار مشکل وسختی بسیار می‌کند متادون را آلمان در جنگ جهانی برای جبران کمبود مرفین برای تسکین دردهای شدید ساخت وتقریبا ۲۰ سال بعد آمریکا ازآن برای کاهش علائم ترک هروئین استفاده کرد

    ود

    • تحریریه رها مشاور, 19 بهمن 1400 @ 9:09 ق.ظ پاسخ

      سلام
      متادون مسکن بسیار قوی و ماندگار است و نعشگی نمی‌دهد بلکه آرامش و کم کردن درد ایجاد می‌کند. نعشگی مربوط به مخدر هاست و محرک ها.از متادون پزشکان برای ترک با دوز پایین استفاده می‌کنند ولی افراد از آن بعنوان مواد و دوز بالا و مدوام و گاهی همراه مواد استفاده می‌کنند.پزشک در سم زدایی با متادون دوز را به آرامی کم می‌کند و خود متادون ولع و وسوسه مواد دا کاهش می‌دهد پس طبیعی است که ماندگاری داشته باشد.اگر یکباره قطع شود علائم محرومیت بالا ایجاد می‌کند. متادون مخدر نیست بلکه مسکنی قوی است که گاهی سوءمصرف می شود و تبدیل به اعتیاد

      • هاشم, 8 بهمن 1401 @ 2:49 ق.ظ پاسخ

        من با متادون ۲۰ ترک کردم عالیه بعد ۲ سال تو ۲ روز ترک کردم الان حدود چند ماه میگذره مطالب عالی بود سپاسگذارم

        • تحریریه رها مشاور, 23 بهمن 1401 @ 11:16 ق.ظ پاسخ

          سلام دوست عزیز با تشکر از نظر مثبت شما.
          متادون را معمولا دو روزه نمی‌شود ترک کرد شاید دوز کم کرده بودید.انشالا قوی و پرانرژی باشید هر سلامتی و شادی تلاش می‌خواهد. امیدواریم که آسیب‌های شما جبران شود.
          موفق باشید.

      • بی کس, 2 اسفند 1401 @ 2:05 ب.ظ پاسخ

        من ۸سال متادون میخورم بنظرت اگر مخدر نیست چرا خمار میشم مثل علایم تریاک دوستان جدید و قدیم هیچ وقت متادون داروی ترک حساب نکنید من متادون ترک کردم ۲ماه درد داشتم ولی تریاک ۲۱ متادون موادی باکلاس

        • تحریریه رها مشاور, 7 فروردین 1402 @ 2:24 ب.ظ پاسخ

          سلام دوست عزیز
          متادون داروی بسیار قوی و ضد درد است و ترک آن هم با اصول درست و شروع داروهای کمکی و کاهش دوز انجام می شود. هر دارویی حتی اگر مخدر نباشد بعد از مصرف سلول های بدن و مغز به آن عادت می کنند. متادوم و ب 2 سلول های مغزی که به مخدر الوده هستند را پاک می کنند و ترک با این مواد احتمال برگشت به مواد را کم می کند. اما ترک باید با روش درست انجام شود.

  • یاسین, 9 آبان 1400 @ 4:22 ق.ظ پاسخ

    اگه میخاد فاز شیشه یا نعشگی شیشه بپره تریاک یا شیره بکشید یا علی 😅

  • کیوان, 26 آذر 1400 @ 10:14 ق.ظ پاسخ

    شما میگین نعشگی متادون کم هست در صورتی که متادون یک هفته در بدن میماند

    • تحریریه رها مشاور, 17 بهمن 1400 @ 7:48 ب.ظ پاسخ

      سلام متادون داروی مسکن خیلی قوی هست و حتی بیشتر از یک هفته می‌ماند اگر برای ترک مواد استفاده می‌شود باید تحت نظر باشید که خود به اعتیاد تبدیل نشود

  • مهراد آذرباد, 15 آبان 1401 @ 2:23 ب.ظ پاسخ

    یک راه عالی برای کسانی که واقعا تصمیم به ترک مواد گرفته‌اند: یک بطری یک لیتری ماءالشعیر را بردارید و ۴ شیشه متادون توش بریزید. یک پیمانه که حدود ۳۰ میلی جا می‌گیره، پیدا کنید یا خودتان درست کنید و هر روز موقع خماری از این متادون پر کنید و بخورید و جایش دقیقا به همان اندازه آب بریزید. هر روز در یک ساعت مشخص این کارو انجام بدید. بعد از حدود ۵۰ روز یک لیتر آب در بطری دارید که البته کمی هم مزه متادون می‌ده ولی دوزش خیلی خیلی ناچیزه. از این به بعد هر وقت خمار شدید کمی از آن آب بخورید تا تمام شود. بعد از تمام شدنش هم هیچگونه درد خماری نخواهید کشید. من به این روش شیشه و شیره را با هم ترک کردم. البته ترک جفتش با هم مشکله. اول شیشه را ترک کنید و هر وقت خمار شدید شیره بخورید. بعد از ۶ ماه به این روش شیره را هم ترک کنید.

    • تحریریه رها مشاور, 16 آذر 1401 @ 11:58 ق.ظ پاسخ

      سلام دوست عزیز
      استفاده از شربت متادون برای درمان نگهدارنده خیلی خوب و مفید است ولی مقداری که شما محلول درست کردید هم بسیار غلیظ میباشد.اندازه مصرف متادون برای هر شخصی را با توجه به مقدار مصرف.سن.وزن‌تغذیه.بیماریها و….‌توسط متخصص ترک تعیین می‌شود. یک راه برای همه مفید نیست.

  • Reza, 22 بهمن 1401 @ 2:31 ب.ظ پاسخ

    سلام برای ترک متادون چ روشی بنطرتون خوبه ؟

    • تحریریه رها مشاور, 25 بهمن 1401 @ 10:46 ق.ظ پاسخ

      سلام دوست عزیز
      برای ترکه متادون باید از روش های درست که به ذهن و جسم کمک می کند استفاده کرد ابتدا با داروهای نگهدارنده و تجویزی پزشک اعتیاد کاهش دوز انجام می شود تا به ترک کامل برسیم. دارو و مشاوره و راهکارهای رفتاری خیلی کمک کننده و موفقیت آمیز است حتما درست عمل کنید.

  • ایمان, 11 تیر 1402 @ 4:26 ق.ظ پاسخ

    سلام . مطالب شماها همتونو خوندم . لطفا اطلاع رسانی اشتباه نفرمایید . متادون بشدت ترک سختی داره . پس لطفا نفرمایید که طبق قواعد و اصول درست میشه ترک کرد .
    بیشتر از سه الی چهار روز بخورید فاجعست .

    • تحریریه رها مشاور, 27 تیر 1402 @ 10:46 ق.ظ پاسخ

      سلام دوست گرامی
      ترک متادون سخته و شما درست میفرمایید ولی با دارو و روش درست و کاهش تدریجی درست می شود ما نمونه های زیادی داریم که با روش درست و ارام و پیگیری های متخصص توانسته اند راه را پیش ببرند.

  • یک معتاد به متادون, 22 تیر 1402 @ 8:59 ق.ظ پاسخ

    فرق اصلی متادون با مخدرهای دیگه اینکه متادون رو خیلی راحت میتونید بدون درد کم کنید ولی سایر مخدرها کم که نمیتونید بکنید هیچ باید بیشتر هم بکنید.

    • تحریریه رها مشاور, 27 تیر 1402 @ 10:36 ق.ظ پاسخ

      سلام
      یله متادون را خیلی خیلی اهسته کم کنید خیلی راحت تر از مواد هست.البته متادون مخدر نیست.مسکن خیلی قوی هست

  • م.ص, 16 آذر 1402 @ 3:13 ب.ظ پاسخ

    باسلام.من حدود 3سال است برای ترک از قرص ب2 استفاده میکنم مدتی است متوجه شدم سخت اعتیاد به این قرص پیدا کرده ام که اگر صبح هرروزه مصرف نکنم نمیتوانم کارهای روزانه خودم را آنجا بدهم.. لذا خواهشمند در صورت امکان راهنمایی بفرمایید بهترین روش واسانترین راه پیش پایم بگذارید…ممنون و سپاسگزارم

    • تحریریه رها مشاور, 8 دی 1402 @ 6:02 ب.ظ پاسخ

      سلام دوست عزیز ب ۲درمانه نگهدارنده خوبی برای ترک می باشد و بعد از مدته زیاد اگر کم و ترک نشود خودش وابستگی ه زیاد ایجاد میکند.برای ترک بهترین کار کاهش ه ریز ریز هست البته مصرف ه داروهای کمکی ه کاهش ه بی قراری کمک میکند.با پزشکه اعتیاد هم در ارتباط باشید که در این راه کمک کند. برای دریافت مشاوره بیشتر با ما تماس بگیرید .

  • محمد, 27 آذر 1402 @ 9:03 ب.ظ پاسخ

    سلام درود تریاک مصرف میکردم گذاشتم کنار متادون مصرف میکنم دوز و کم کردم رسیده به روزی ۲تا بعضی وقتا ۳ تا قرص ۵ چجوری بزارم کنار

    • تحریریه رها مشاور, 8 دی 1402 @ 6:00 ب.ظ پاسخ

      سلام دوست عزیز
      روش کم کردن بهترین روشه ترک قرص میباشد.هرهفته یک چهارم کم کنید .برای بی خوابی و بی قراری و کسالت حتما از پزشکان ه ترک کمک بگیرید. برای ترک بهتر و مشاوره بیشتر با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 1 =

برای دریافت مشاوره کلیک کنید!!!
تلفن گویا : 02191099132