ترک شیشه

دکتر زهرا زهره وندی
دکتر زهرا زهره وندی

دارای دکترای تخصصی روانشناسی هستند و با سالها تجربه به صورت تخصصی در مرکز رها مشاور به مشاوره و درمان اعتیاد طبق آخرین متدهای روز می‌پردازند.

ترک شیشه به دلیل این که این ماده محرک از نوع مواد صنعتی است و سبب ایجاد حالات روانگردانی شدید و اعتیادآوری دائمی در فرد می شود، سخت و پیچیده است. ترک شیشه معمولا سبب بروز علائمی نظیر اضطراب، بی قراری، خستگی، سردرد، حالت تهوع و استفراغ می شود. عدم کنترل این علائم سبب ایجاد مشکلات جسمی و روحی شدید در فرد می شود و ممکن است ترک را با شکست مواجه کند.

ترک شیشه به تنهایی دشوار و سخت است و تنها با برخورداری از مشاوره ترک اعتیاد  زیر نظر روانشناسان و کارشناسان ترک اعتیاد و حمایت و همراهی خانواده و دوستان و همت و تصمیم قاطع می توان از شر وابستگی به آن رهایی یافت. در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با روش‌های ترک شیشه و اطلاعاتی تکمیلی در این راستا همراهی کنیم. در ادامه با موضوعات زیر با ما همراه باشید:

نحوه تاثیر مصرف شیشه بر بدن

شیشه یک داروی محرک است که به سرعت جذب جریان خون می شود و به مغز می رسد. در مغز، شیشه سبب آزادسازی دوپامین که یک ماده شیمیایی مسئول احساس لذت و انگیزه است، می شود. مصرف شیشه سبب می شود که فرد مصرف کننده احساس سرخوشی، انرژی و هوشیاری شدید پس از مصرف کند. مصرف شیشه باعث آزادسازی دوپامین در مقادیر بسیار زیاد و غیر اصولی می شود. این مقدار دوپامین بسیار بیشتر از مقداری است که به طور طبیعی در مغز آزاد می شود و این امر سیستم کنترل طبیعی آزادسازی دوپامین را از کارکرد عادی خود خارج می کند و برای دستیابی به شادی و آرامش مجدد، مغز نیازمند به مواد شیمیایی موجود در شیشه خواهد بود. شیشه علاوه بر مغز، بر سایر قسمت های بدن نیز تأثیر می گذارد. این ماده محرک باعث افزایش ضربان قلب، فشار خون و دمای بدن می شود و همچنین سبب خشک شدن دهان، تاری دید و افزایش انرژی و هوشیاری می شود.

ترک شیشه بدون دارو

ترک شیشه بدون دارو یک اقدام چالشی و ریسکی است که فرد را با دشواری های زیادی در این مسیر همراه می سازد. در توضیح انواع روش های روان درمانی ترک شیشه می توان به برخی از روش ها و پارامترهای مهم در این زمینه اشاره کرد که شامل موارد زیر می باشد:

درمان شناختی رفتاریCBT : درمان شناختی برای ترک شیشه معمولا با تغییر الگوهای فکری و رفتاری در فرد اقدام به شناخت عوامل محرک مصرف مواد مخدر، راه های مقابله با عوامل محرک و بهبود و ارتقاء سطح خلق و خو و عزت نفس می کند.

درمان روانشناسی: درمان روانشناسی نوعی دیگر از روان درمانی ترک شیشه است که با تمرکز بر شناسایی و حل مشکلات ریشه ای و استفاده از مکانیسم های مقابله با تمایل به مصرف شیشه، در صدد ایجاد رابطه سالم تری میان فرد و دیگران است.

درمان گروهی: با استفاده از روش درمان گروهی، فرد درگیر با مصرف شیشه، با مشکلات مشابه افراد دیگر روبرو می شود و از حمایت و تجربیات یکدیگر بهره مند می شوند. درمان گروهی می تواند به افراد در ترک شیشه کمک کند تا از احساس تنهایی و انزوا رهایی یافته و از حمایت و تجربیات دیگران بهره مند شود.

روش Matrix: در ترک اعتیاد به روش ماتریکس خبری از استفاده از داروهای شیمیایی نیست. در این روش، درمانگر کمک می‌کند تا بیمار به لحاظ روحی و روانی اعتیاد خود را ترک کند و از عود آن جلوگیری کند. درمان گروهی که در روش ماتریکس استفاده می‌شود، بسیار کمک کننده است و انگیزه بیشتری برای ترک و گذراندن دوره تا بهبودی کامل، در بیماران ایجاد می‌کند.

ترک شیشه با دارو

ترک شیشه با ب2

مصرف قرص ب2 یکی از راههای ترک شیشه است. نحوه استفاده از آن زیر زبانی بوده و جویدنی یا بلعیدنی نیست. داروهایی که متخصص تجویز می‌کند برای کاهش علائم ترک اعتیاد به شیشه و افزایش تحمل فرد معتاد مناسب است و البته جایگزینی موقت در برابر شیشه است. میزان مصرف و دوز این داروها بستگی به مقدار مصرف و شرایط روحی و جسمی فرد مبتلا به شیشه متفاوت است. مدت زمان مصرف آن تا دو هفته است و پس از آن داروهای جدیدی جایگزین می‌شود. در این مدت به تدریج میزان مصرف شیشه در فرد پایین می‌آید. همچنین به لحاظ روانی برای ترک آمادگی بیشتر پیدا می‌کند. اما توجه داشته باشید مصرف خودسرانه ب2 خطرناک بوده و عوارض دارد. شخص در اثر استفاده بی‌رویه و نابجا، ممکن است به آن نیز اعتیاد پیدا کند. تجویز قرص ب2، تنها و تنها به منظور یک جایگزین موقت به جای شیشه است؛ آن هم فقط در صورتیکه پزشک و مشاور تشخیص بدهد. بنابراین، بهتر است در مورد ترک شیشه با قرص ب2 حتماً مشاوره بگیرید.

 ترک شیشه با متادون

دربسیاری از کلینیک‌‌های درمان اعتیاد، از شیوه جایگزین کردن متادون برای ترک شیشه استفاده می‌شود. متادون تنها یک کمک کننده است و برای ترک، کاربرد چندانی ندارد. زیرا خود ماده‌ای محرک و مصنوعی است. بنابراین، می‌تواند بر مشکلات فرد اضافه کند. پژوهش ها نشانگر آن است که استفاده از این روش، بر حسب شرایط فیزیکی و سنی برخی از افراد که ترک ناگهانی و یک باره برایشان دشوار می‌باشد، جوابگو است.

 متادون اصولاً برای ترک مواد افیونی مانند تریاک، هروئین و مشتقات مورفین به کار می‌رود. استفاده از آن، حتی ممکن است باعث اعتیاد جدیدی در فرد شود؛ یعنی اعتیاد به متادون! بهتر است در مصرف داروهای جایگزین برای ترک، حتماً از نظر کارشناسان بهره بگیریم. پیشنهادهای افراد عامی و احتمالا دوستان و اشنایان که فقط از سر دلسوزی نظر می‌دهند را زیاد جدی تلقی نکنید. زیرا آنها تخصصی ندارند و ممکن است به اشتباه راهی پیش روی شما بگذارند.

ترک شیشه

ترک شیشه با قرص ریتالین

راههای ترک شیشه متنوع است. افراد مختلف از روش های متنوعی را انتخاب می کنند که بعضاً صحیح نیست. مثل ترک شیشه با قرص ریتالین. ریتالین به علت شباهت ترکیبی و نزدیکی به شیشه، خود به عنوان یک جایگزین برای شیشه مصرف می گردد. استفاده از این قرص برای ترک شیشه از روشهای معمول و رایج است. این روزها این روش به طور گسترده‌ای مورد استفاده مصرف کنندگان قرار می گیرد.

ترک شیشه بسیار حساس است و انجام آن خصوصا با استفاده از دارو، نیازمند تخصص کافی در این زمینه می‌باشد. بنابراین بدون تجربه و دانش خاص و به تنهایی نمی‌توان از این اعتیاد رهایی پیدا کرد. مصرف قرص ریتالین حال و هوایی بسیار شبیه ماده مخدر شیشه دارد. از این رو، استفاده از آن یکی از رایج‌ترین روش‌های ترک در میان افراد مختلف می‌باشد. غافل از اینکه افراط در مصرف قرص ریتالین، خود نوعی اعتیاد جدید است. در مورد چنین ترک‌هایی که ترک با قرص و داروهای شیمیایی است، از نظر مشاوران بهره‌مند شوید. مقدار مصرف، نحوه مصرف و شکل جایگزین کردن آن با ماده جدید برای ترک، بسیار مهم است.

ترک شیشه با کندر

کندر یک ماده صمغی است که از درختی به نام Boswellia carterii گرفته می شود. این ماده دارای خواص ضد التهابی و ضد درد است و در طب سنتی برای درمان طیف وسیعی از بیماری ها از جمله مشکلات گوارشی، مشکلات تنفسی و مشکلات پوستی استفاده می شود. همچنین کندر به کاهش درد جسمی و روانی ناشی از ترک شیشه نیز کمک زیادی می کند. درد زیاد، یکی از علائم شایع در روند ترک شیشه است. کندر با داشتن خواص ضد افسردگی نیز سبب کاهش اضطراب، بی قراری و افسردگی در فرد می شود.

مراحل ترک شیشه

ترک این محرک مصنوعی مراحلی دارد که قبل از هر چیز، سم‌زدایی از بدن بیمار و پاکی جسم است. مرحله سم‌زدایی معمولاً با خواب عمیق حدوداً سه روزه همراه است. بعد از آن دوران خماری آغاز می‌شود. بسته به توانایی افراد، بازیابی مجدد از حالت خماری حدود دو هفته طول می‌کشد. شخص در این مدت به لحاظ جسمی و روانی ضعیف‌تر شده و نیاز به تغذیه مناسب و مراقبت ویژه دارد.

مرحله‌ بعد از سم زدایی، محرومیت شیشه یا نسخ نام دارد. این مرحله بین 30 تا 90 روز طول می‌کشد. در این مرحله فرد از نظر روانی واکنش‌های هیجانی نامتعارفی دارد، دچار افسردگی شده و حتی ممکن است اقدام به خودکشی کند. او در این دوره دوباره به مصرف شیشه تمایل پیدا می‌کند. حتی ممکن است مجدداً مصرف را از سر بگیرد. به همین دلایل، پیشنهاد می‌شود روند درمان فرد معتاد به شیشه با مشورت و حضور مستمر روان‌شناس ادامه پیدا کند تا فرد بیمار از نظر روانی هم بتواند در ترک شیشه باقی بماند. فرایند سم زدایی از بدن زیاد طول نمی‌کشد. آنچه در ترک اهمیت دارد، توجه به بعد روانی و روحی بیماری اعتیاد است که از علائم خماری شیشه نیز می باشد.

بهترین قرص برای ترک شیشه

بسیاری از شما عزیزان همواره به دنبال این سوال هستید که برای ترک شیشه چه بخوریم؟ و چه دارویی بهترین نتیجه را برای ترک شیشه خواهد داشت. بهترین قرص برای ترک شیشه، قرصی است که علائم ترک شیشه را به طور موثر کاهش دهد و عوارض جانبی کمتری داشته باشد. برخی از قرص های مورد استفاده برای ترک شیشه که تحت نظر متخصصان مصرف می شوند و از سوی کارشناسان تجویز می شود، شامل موارد زیر است:

  • بوپرنورفین (Suboxone) برای کاهش میل به مصرف و درمان اضطراب، بی قراری و خستگی
  • نالتریکسون (Naltrexone) برای مقابله با افسردگی و جلوگیریاز مصرف مجدد شیشه
  • دگزامفتامین (Desoxyn) برای درمان اختلال کمبود توجه و عدم تمرکز
  • آنتی سایکوتیک برای درمان علائم روان پریشی ناشی از مصرف شیشه

آمپول ترک شیشه

آمپول ترک شیشه شامل دو داروی بوپرنورفین و نالتریکسون است. این آمپول ها برای کمک به افراد معتاد به شیشه در زمان بستری در مراکز ترک اعتیاد و یا در منزل توسط متخصصان تجویز و تزریق می شوند. با تزریق این آمپول ها فرد از تمایل به مصرف دوباره شیشه منصرف شده و میزان میل و گرایش او به مواد مخدر کاهش می یابد. در ادامه شما با ویژگی های این دو نوع آمپول آشنا خواهید شد:

  • بوپرنورفین (Suboxone) با داشتن خاصیت ضد درد می تواند به کاهش میل به مصرف شیشه کمک کند.
  • نالتریکسون (Naltrexone) با افسردگی مقابله می کند و سبب کاهش میل به مصرف شیشه می شود.

ویتامین برای ترک شیشه

مصرف ویتامین ها و مکمل های غذایی در کنار درمان های اصلی و روش های ترک شیشه منجر به بهبود سلامت جسمی و روانی فرد در سطوح بالاتری می شود. برخی از ویتامین ها و مکمل های غذایی که برای ترک شیشه مفید هستند، شامل موارد زیر می باشند:

  • ویتامین B12 برای عملکرد صحیح مغز و اعصاب و کاهش علائم ترک مانند خستگی، تحریک پذیری و مشکلات تمرکز
  • ویتامین C برای محافظت از سلول ها در برابر آسیب و خطر ابتلا به عفونت و سایر عوارض جانبی ترک شیشه
  • ویتامین D برای جذب کلسیم و فسفر و برای سلامت استخوان ها و دندان ها
  • زینک برای عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر ابتلا به عفونت ها
  • امگا 3 برای سلامت مغز و قلب و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی

فلوکستین برای ترک شیشه

فلوکستین یکی از داروهای ضد افسردگی است که برای درمان وابستگی به شیشه مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو با افزایش سطح سروتونین در مغز، به کاهش علائم ترک شیشه مانند اضطراب، بی قراری و افسردگی کمک زیادی می کند. فلوکستین معمولاً به عنوان یک قسمتی از یک برنامه درمانی جامع برای ترک شیشه مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده سرخود از فلوکستین برای ترک شیشه عوارض جانبی خاصی دارد که شامل موارد زیر است:

  • بروز تهوع و استفراغ
  • سردرد و اضطراب
  • خستگی و تغییرات اشتها
  • احساس سرگیجه

ترک شیشه

ترک شیشه در منزل

یکی از راههای ترک اعتیاد، ترک در منزل است. شیشه نیز از این قاعده مستثنی نیست. ترک شیشه در منزل تابع قواعد خاص خودش است. فرد معتاد به دلیل وابستگی شدید جسمی و روانی، به تنهایی قادر به ترک نیست. زیرا به محض قطع مصرف دچار آشفتگی و نا امنی روانی می گردد و در صورت هدایت نشدن درست، فوراً به مصرف مواد مخدر پناه می برد. مرحله اول برای ترک شیشه در منزل، حضور مشاور متخصص در کنار بیمار است. مرحله بعد فراهم ساختن محیطی آرام  و سم زدایی کردن از بیمار است. سم‌زدایی کریستال یا شیشه نسبت به سایر مواد مخدر آسان تر بوده و خماریش به اندازه مواد دیگر زیاد نیست.

یادمان باشد اگر فرد معتاد می توانست به تنهایی ترک کند که مسأله به خودی خود حل می‌شد. قدم اول در ترک هر ماده مخدری، وجود یاری دهنده و مشاوری با تجربه در زمینه سم زدایی و علم تغذیه است. معرفی داروهای کمکی در زمان قطع مصرف و همراهی روانی و فکری با فرد معتاد، از جمله فاکتورهای لازم برای ترک شیشه در منزل است. چگونگی برخورد افراد خانواده در زمان قطع مصرف، تاثیر بالایی در کیفیت ترک دارد.

آیا امکان ترک شیشه با روش سم زدایی امکان پذیر است؟

سم زدایی فرآیندی است که طی آن مواد مخدر یا الکل از بدن پاک می شود. فرآیند سم زدایی در ترک شیشه می تواند به کاهش علائم ترک کمک کرده و به فرد فرصت دهد تا برای روان درمانی آماده شود. سم زدایی شیشه معمولاً در بیمارستان یا مرکز ترک اعتیاد انجام می شود. در طی فرآیند سم زدایی، فرد تحت نظارت پزشک یا متخصص ترک اعتیاد قرار می گیرد تا علائم ترک به طور ایمن در او مدیریت شود. روش های مختلفی برای سم زدایی شیشه وجود دارد. برخی از روش های رایج سم زدایی شیشه عبارتند از:

  • سم زدایی سریع: در این روش، فرد به طور ناگهانی مصرف شیشه را قطع می کند و تحت درمان دارویی قرار می گیرد تا علائم و دردهای ناشی از ترک شیشه را کمتر احساس کند.
  • سم زدایی تدریجی: در این روش، فرد مصرف شیشه را به تدریج کاهش می دهد تا فشار و درد کمتری در جریان ترک تجربه کند.

عوارض ترک شیشه

علائم ترک شیشه معمولاً در عرض چند روز پس از آخرین مصرف شیشه شروع می شوند و تا چند هفته یا حتی چند ماه پس از ترک ادامه دارند. شدت علائم ترک شیشه به عوامل مختلفی از جمله میزان مصرف شیشه، مدت زمان مصرف و سلامت کلی فرد بستگی دارد. از رایج ترین عوارض ترک شیشه به صورت غیر اصولی موارد زیر است:

  • اضطراب و بی قراری
  • خستگی و سردرد
  • حالت تهوع و استفراغ
  • تغییرات خلق و خو
  • روان پریشی و افسردگی
  • حملات قلبی و سکته مغزی
  • تمایل به خودکشی یا دیگر کشی

عوارض مصرف شیشه

عوارض و اثرات مصرف شیشه بر بدن شامل برخی از علائم و نشانه هاست که شامل موارد زیر می باشد:

  • تغییرات در خلق و خو و افزایش اضطراب، تحریک پذیری و پرخاشگری
  • تغییرات شناختی و ایجاد اختلال در حافظه، تمرکز و قضاوت
  • مشکلات خواب و بروز بی خوابی و اختلال خواب شبانه
  • مشکلات قلبی و عروقی و افزایش ضربان قلب، ازدیاد فشار خون و افزایش دمای بدن
  • مشکلات دهان و دندانی و پوسیدگی دندان و بیماری لثه
  • مشکلات پوستی و بروز خشکی پوست، آکنه و ریزش مو
  • مشکلات جنسی و کاهش میل جنسی و اختلال نعوظ
  • اختلالات روانی و خطر ابتلا به اسکیزوفرنی، افسردگی و اختلال دوقطبی
  • مشکلات کلیوی و بروز خطر ابتلا به نارسایی کلیه
  • مشکلات کبدی و خطر ابتلا به سیروز کبدی

پادزهر مصرف شیشه

پادزهر مصرف شیشه یک ماده دارویی است که اثرات مضر مصرف شیشه را کاهش می دهد. در حال حاضر هیچ پادزهر تایید شده ای برای مصرف شیشه وجود ندارد. اما با این حال، برخی از داروها و درمان ها در کنار مصرف پادزهر به کاهش علائم مصرف شیشه کمک زیادی می کنند. لازم به ذکر است که پادزهر مصرف شیشه اعتیاد به شیشه را به طور کلی درمان نمی کند و تنها این دارو می تواند به فرد مصرف کننده کمک کند تا علائم ترک شیشه را کنترل کرده و از عوارض جانبی جدی جلوگیری کند. از جمله مهمترین انواع اصلی پادزهر مصرف شیشه، موارد زیر است:

  • نارسیزوکسانید (Narcan): نارسیسوکسانید یک پادزهر ضد افسردگی است که اثرات محرک شیشه را به سرعت در بدن کاهش می دهد. این دارو معمولاً برای درمان اوردوز شیشه استفاده می شود.
  • دیازپام (Valium): دیازپام یک داروی آرام بخش است که به کنترل سطح اضطراب و بی قراری ناشی از مصرف شیشه در بدن می پردازد.

علائم خماری شیشه

علائم خماری شیشه معمولا شامل عوارض و نشانه هایی است که در فرد به محض ترک شیشه، مشاهده می شود. شدت این علائم معمولا به میزان مصرف شیشه، مدت زمان مصرف، وجود سایر بیماری های پزشکی و میزان توانمندی جسمی و روحی فرد بستگی دارد. علائم خماری شیشه معمولاً طی چند روز پس از قطع مصرف شیشه شروع می شوند و می توانند تا چند هفته نیز ادامه داشته باشند. از جمله رایج ترین علائم خماری شیشه، موارد زیر است:

  • خستگی شدید
  • افسردگی و اضطراب
  • بی قراری و خشم
  • اختلال خواب و سردرد
  • تهوع و استفراغ
  • دردهای عضلانی
  • خشکی دهان و تعریق کف دست
  • کاهش اشتها

ترک شیشه چند روز طول می کشد؟

ترک اعتیاد به شیشه، زمانی که بیمار تمایل و رغبت به ترک داشته باشد، نتیجه بهتری می‌دهد. اگر فرد به اجبار ترک داده شود، احتمال فعال شدن اعتیاد بالاست. درمان کامل و رهایی از این مخدر حدود ۲ تا ۸ ماه طول می‌کشد. مدت زمان ترک آن به مقدار و مدت زمان مصرف، همکاری بیمار به لحاظ فکری و توان جسمی او بستگی دارد. پیشنهاد می‌شود اطلاعات خود را در مورد اینکه اصلاً شیشه مخدر چیست بالا ببرید. زیرا در این صورت، با آگاهی از آن، می‌توانید درمان خود را بهتر مدیریت کنید.

شیشه چند روز در بدن می ماند؟

در پاسخ به این سوال که شیشه تا چه مدت بعد از مصرف در آزمایش اعتیاد مشخص است؟ می توان گفت شیشه یک ماده مخدر محرک است که به سرعت جذب بدن می شود. نیمه عمر حضور شیشه در بدن حدود 12 تا 72 ساعت است. در حدود 50 درصد از تاثیر گذاری شیشه در بدن پس از 12 تا 72 ساعت از بین می رود. اما آزمایش های ادرار تا 7 روز پس از مصرف، وجود شیشه را در بدن فرد اثبات می کنند. همچنین آزمایش مو نیز وجود شیشه را تا 90 روز پس از مصرف نشان می دهند. مدت زمان ماندگاری شیشه در بدن به عوامل مختلفی بستگی دارد، که شامل میزان مصرف شیشه، مدت زمان مصرف شیشه و وجود سایر مواد مخدر در بدن که در جهت ماندگاری شیشه تاثیر می گذارند، می شود. افرادی که به طور مکرر و در مقادیر زیاد شیشه مصرف می کنند، مدت زمان بیشتری شیشه را در بدن خود نگه می دارند. همچنین، افرادی که سایر مواد مخدر مانند الکل یا ماری جوانا را در کنار شیشه مصرف می کنند، وجود شیشه را در آزمایشات خود بهتر نشان می دهند.

چند نکته مهم برای حفظ ترک اعتیاد به شیشه 

  • لازم است پس از ترک، مطلقاً با دوستان مصرف کننده و افراد با دید منفی معاشرت نکنید.
  • هیچ گاه به محل و پاتوق‌هایی که قبلاً برای مصرف رفت و آمد داشتید، نروید. مهمتر اینکه مواد مصرفی را حمل و یا نگهداری نکنید.
  • اشتباهات گذشته را تکرار نکنید. همواره در خاطرتان باشد شما تغییر کرده اید. این تغییر مستلزم به روز بودن و مسئولیت پذیری شخصی و اجتماعی است. بنابراین، لازم است رابطه خود را با افراد سالم بهبود ببخشید.
  • از روش های تقویت بدن بعد از ترک اعتیاد استفاده کنید.

مشاوره ترک اعتیاد به شیشه

مشاوره ترک اعتیاد به شیشه معمولا با روش های مختلف و به صورت فردی یا گروهی اجرا می شود. مشاوره فردی به افراد کمک می کند تا بر چالش ها و سختی های موجود در این مسیر فائق آمده و با بهره گیری از تجربیات دیگران و برخورداری از حمایت اجتماعی، شیشه را به صورت موفق و همیشگی ترک کنند.

در جلسات مشاوره ترک اعتیاد معمولا کارشناسان در صدد این هستند تا فرد را ترغیب کنند که انگیزه خود را برای ترک شیشه حفظ کند و بتواند به درستی و به صورت کامل، علائم ترک شیشه را مدیریت کند. همچنین آن ها از عود اعتیاد جلوگیری می کنند و در این مسیر با ارزیابی وضعیت فرد، اهداف درمانی خاص و برنامه ریزی دقیق زمانبندی شده را تدوین می کنند. ارائه آموزش و مشاوره و نظارت بر پیشرفت فرد از اصلی ترین مواردی است که می تواند به فرد کمک کند به راحتی شیشه را در سریعترین زمان ممکن و با کمترین میزان خطر، ترک کند.

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با جوانب مختلف ترک شیشه آشنا کنیم و پیرامون روش های سم زدایی شیشه و استفاده از پادزهر مصرف شیشه به همراه آمپول ها و قرص ها و مواد خوراکی و مکمل هایی که در این مسیر نقش مهم و موثری دارند، اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم. امیدواریم با ارائه این اطلاعات بتوانیم سهمی اندک در موفقیت شما برای ترک شیشه داشته باشیم. اما توصیه همیشگی مشاوران ما به شما عزیزان این است که برای ترک و رهایی از شر وابستگی به شیشه، از مشاوره ترک اعتیاد بهره مند شوید.

رها مشاور

نظرات درمان شدگان رهامشاور

4 دیدگاه

  • sanaz, 8 مرداد 1401 @ 6:15 ق.ظ پاسخ

    ترک شیشه بعدازسه روز خیلی سخته چرا دلیلش ،،؟

    • wwaliturani12702@gmail.com, 19 آبان 1401 @ 6:33 ب.ظ پاسخ

      ب علت اینکه تاروزسوم هنوزسم داخل بدن هست وروزسوم شروع میکنه به خالی شدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

برای دریافت مشاوره کلیک کنید!!!
تلفن گویا : 02191099132